Opłaty za nowe funkcjonalności Twittera były przyczyną ostrej wymiana zdań miedzy miliarderem Elonem Muskiem i milionerem Stephenem Kingiem. Reakcja Stephena Kinga w bezpośredni sposób odnosiła się do zmian jakie ogłosił nowy właściciel Twittera.
A właściwie o co chodzi? Chodzi u usługę Twitter Blue, która będzie pozwalała na posiadanie zweryfikowanego konta z nowymi, dodatkowymi funkcjonalnościami. Twitter Blue to usługa Twittera wprowadzona w czerwcu 2021 r. Pozwala ona subskrybentom między innymi na edycję tweetów. Dodatkowo Musk zapowiedział, że posiadacze Twitter Blue będą mieli dostęp do szeregu nowych funkcjonalności np. będą mieli możliwość publikowania dłuższych materiałów multimedialnych (filmowych i dźwiękowych), zobaczą mniej reklam i zostaną w uprzywilejowany sposób potraktowani przez wyszukiwarkę Twittera.
Ale pojawiający się znaczek Twitter Blue to również informacja, że konto zostało zweryfikowane i należy do prawdziwej osoby czy instytucji. I tak naprawdę ten aspekt najbardziej zirytował Stephena Kinga, który tak jak większość użytkowników korzystał z Twittera za darmo, w tym również z weryfikacji. Dodatkowa dyskusja dotyczyła również aspektu wolności słowa podniesionego przez Muska w kontekście opłat za Twittera. Było to dosyć niefortunne zestawienie, które zostało szeroko komentowane i raczej długo nie zostanie zapomniane.
Twitter ma obecnie prawie 400 milionów użytkowników. Codziennie korzysta z niego 206 milionów ludzi i jest najbardziej popularny wśród użytkowników w wieku 25-34 lat. A jak plasuje się na tle innych mediów społecznościowych? Prawie 9 % użytkowników mediów społecznościowych na całym świecie korzysta z Twittera.
Gdy pod koniec października 2022 r. Elon Musk kupił Twittera za bagatela 44 mld dolarów, rozpoczął proces zmian. Z jednej strony sam komunikował zmiany dotyczące platformy i weryfikacji kont a z drugiej szybko rozprawił się z dotychczasowym kierownictwem platformy. Zostali zwolnieni dotychczasowy dyrektor generalny, szef finansów oraz dyrektor do spraw prawnych, a dyrektor ds. obsługi klienta sama złożyła rezygnację.
Bez wątpienia na Twitterze idzie nowe.
W Inseqr zajmujemy się szeroko rozumianym bezpieczeństwem. Analizujemy otwarte źródła internetowe obserwując zjawiska, trendy i zagrożenia informacyjne w cyberprzestrzeni.
GALERIA: